Звіт директора за 2019-2020 навчальний рік

Звіт директора «Про хід виконання стратегії розвитку закладу у період 2016-2020 р.р.»

З В І Т

директора КЗО «СЗШ №62» ДМР Світличної О.В. «Про хід  виконання стратегії розвитку закладу у період 2016-2020 р.р.»
Конференція 16.07.2020.
СХВАЛЕНО.


Історична довідка.
1.Комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа №62» Дніпровської міської ради

  • адреса: 49089, м. Дніпро, вул. Будівельників,26;
  • Будівля закладу прийнята в експлуатацію рішенням виконкому Дніпропетровської міської ради від 31.12.1952 року.
  • У 1975 будівлю реконструйовано. У 1988 році добудовано корпус №2.
  • Згідно офіційних документів школа розпочала свою діяльність з 1952 року, але згідно архівних даних, середня школа №62 розпочала свою діяльність у 1950 році, що підтверджує і класний журнал 1950 -1951 н. р.



Люди-легенди закладу:
Димар Володимир Семенович – директор школи 1972-1985р.р., учасник Другої світової війни, герой-підпільник, інвалід війни. Події війни за його участю описані у книзі Б. Мезенцева «Опознать отказались»
(Донецьк, вид. «Донбас»,1978р).
Нікітін Ростислав Олегович (29.03.94 – 30.07.14),
Петрушенко Дмитро Васильович (11.01.71 – 27.06.18) героїчно загинули, захищаючи цілісність і суверенітет України.

Нагороджені Орденом «За мужність. ІІІ ступеня» посмертно.
Зелюнко Олена Юріївна – Нагороджена Орденом «Народний Герой України» (2017р.), медаллю «За військову службу Україні» (2015р.), відзнакою МО України «За сприяння збройним силам України» (2017р.), медаллю «За жертовність і любов до України» (2017р.), переможець премії «100 успішних українців» (2019р.), відзнакою Президента України «За гуманітарну участь в антитерористичній операції» (2016р.), грамотами та дипломами за медичну допомогу, моральну та духовну підтримку, за волонтерську діяльність.


          Наша школа є експериментальним закладом освіти всеукраїнського рівня з 2011 року. Тема, над якою ми працюємо : «Система розвитку творчого потенціалу учнів на засадах педагогіки життєтворчості».

Наш Експеримент довгостроковий.
У 2020 році ми завершили  ІІІ  Формувальний етап .


        Незважаючи на те, що експеримент розпочато ще в 2011 році , наша тема надзвичайно актуальна . Сьогодні  у центрі педагогічної системи всіх освітніх закладів України стоїть дитина з її радощами і болями, злетами і драмами, інтересами, потребами, мріями, планами на майбутнє, з її напруженим внутрішнім світом. І основним завданням освітнього закладу є забезпечення всебічного і гармонійного  розвитку дитини.


Проаналізувавши формулу Нової української школи,  ми визначили , що нам необхідно впровадити новий зміст освіти, розробити та впровадити в практику роботи закладу  нові методики і створити нове  сучасне освітнє середовище.

Особливу увагу ми звернули на критерії освітнього середовища, визначені  концепцією Нової української школи:

  • У закладі мають бути створені умови  та забезпечені можливості для задоволення потреб кожного учня відповідно до запитів особистості, вікових особливостей та інтересів дитини.
  • Освітнє середовище має бути спрямоване на розвиток.
  • Важливим критерієм освітнього середовища  є інноваційність

       Ми уважно розглянули  та проаналізували  основні компоненти  нашого освітнього закладу, розробили стратегію їх розвитку.

  • Педагогічний колектив  характеризується позитивними якостями –

 стабільний, досвідчений . До його складу  входять 47 педагогів.
Молодих спеціалістів 23%, турбуємось про них, навчаємо і створюємо для них всі умови аби вони залишались працювати у закладі. І вони залишаються.
       Яскравим показником системи роботи педколективу є те, що до школи повертаються працювати наші випускники і сьогодні  вони складають близько 30%  педагогічного колективу.
          Проаналізувавши  матеріальну базу закладу, яка є, на перший погляд, достатньою для задоволення потреб дитини,  ми прийшли до висновку, що наше освітнє середовище  потребує значного розширення. Адже сьогодні школа має надавати не тільки академічні знання, але й всебічно розвивати дитину. Оскільки у  школі лише 0,5 ставки  гурткової роботи , неможливо забезпечити всебічний розвиток дитини. 


         Для забезпечення   розвитку  різноманітних  здібностей дітей , ми вирішили запровадити в практику роботи нашого закладу технологію соціально-педагогічного партнерства, тому поступово об’єднали навколо школи зацікавлених у співпраці партнерів, запросили до співпраці заклади позашкільної освіти.  Для занять з  кульової стрільби відремонтували тир, для впровадження спортивних танців та черлідингу обладнали  актову залу.
             Дійсно, такі глобальні задачі можна вирішити, лише об’єднавши зусилля із партнерами – однодумцями, закоханими у справу формування людської особистості, розвитку талантів та здібностей дитини.


            Вивчивши потреби наших школярів, шляхом анкетувань, спостережень, співбесід з батьками , Ми визначили необхідні  види спорту, художньо-естетичні, суспільно-організаційні, наукові напрямки розвитку освітнього середовища , та  уклали  угоди про співпрацю із спортивними школами , громадськими організаціями спортивного напряму , центрами позашкільної освіти міста , структурним підрозділом Придніпровської залізниці «Дніпровська дитяча залізниця» та вищими освітніми закладами, коледжами та професійно-технічними училищами.


          ТеперЗавдяки соціально-педагогічному партнерству наші  діти мають вільний вибір будь-якого гуртка, секції. Більшість секцій  мають по декілька вікових груп.
         Ми отримали 14 гуртків і охопили різноманітними видами діяльності 75% дітей.  На слайді видно різноплановість гурткової роботи.


          Отже, спільними зусиллями з нашими партнерами ми отримали багатофункціональне освітнє середовище, яке  забезпечує різноманітні форми діяльності дитини: від навчальної до суспільно-організаційної.


           У межах партнерської взаємодії  Близько 48 % дітей навчаються у гуртках  та секціях  не тільки на базі школи, але й на базі  позашкільних закладів.
            Роботу секцій, гуртків , колективів направлено на досягнення ситуації успіху кожної дитини. Щороку проводимо моніторингові дослідження та визначаємо стан розвитку дітей , аналізуємо їх досягнення .


           В результаті  , завдяки фахівцям спортивних шкіл, громадських організацій, інших позашкільних закладів , у співпраці з педагогами  школи  дитячі колективи, створені позашкільними закладами досягають високого професійного рівня, стають призерами, переможцями конкурсів, фестивалів, змагань. Так, одним з таких колективів є зразковий ансамбль народного танцю «Серпантин». Його досягнення ви можете переглянути на нашому слайді.


           У рамках Міжнародної співпраці для дітей нашого закладу були проведені майстер – класи з баскетболу та футболу  професійними американськими спортсменами.


           Наших іноземних гостей запросили на шкільний концерт, де виступали наші творчі колективи.
           Після завершення концерту американський аташе висловив враження короткою фразою, яку я запам’ятала на все життя. Він сказав російською з американським акцентом:  Я такого никогда не видел. Я смотрел и плакал.


         Завдяки технологіям співпраці з позашкіллям, наші діти досягають  високих результатів, що підвищує їх самооцінку, впевненість у своїх силах, власну значимість.
       Таким  чином, ми забезпечуємо  не тільки академічну  успішність дитини.


        Високі досягнення мають баскетболісти, футболісти, гуртківці бойових видів мистецтва «Сакура».
14 випускників стали професійними членами футбольних команд України , Канади, Білорусії. І сьогодні співпраця з футбольним клубом «Інтер» теж має високу результативність у різних рівнях змагань.
    Заняття в гуртках і секціях сприяють не тільки фізичному розвитку дитини, а й вибору майбутньої професії. Деякі з вихованців стають професійними спортсменами та тренерами, вчителями фізкультури.
         Сумісна плідна робота з позашкільним закладом «Станція юних натуралістів» дала теж високі результати та забезпечують екологічне виховання наших дітей.  8 років поспіль науково-дослідні проекти наших гуртківців стають переможцями обласного етапу всеукраїнської акції «Птах року» і 5 років перемагають на всеукраїнському етапі конкурсу.
          Завдяки нашій стратегії соціально-педагогічного партнерства з Українським інститутом вивчення Голокосту «ТКУМА» написані учнями науково-дослідні роботи  отримали міжнародне визнання. А  результатом   пошукової роботи учнів школи  стала книга «Спогади дітей війни про війну».                                   Аналіз працевлаштування за 3 роки  показав  , що 94% випускників стали студентами вищих навчальних закладів, з якими ми співпрацюємо, що є    одним із позитивних результатів  інноваційної діяльності.
    Можна зробити висновок, що  партнерська  діяльність педагогічного колективу та позашкільних закладів в освітньому середовищі нашого закладу, сприяє всебічному та гармонійному розвитку конкурентноспроможного випускника .  
Приємно те, що покращився імідж нашого освітнього закладу , бо ідея впровадження технології співпраці та партнерства зацікавила мешканців нашого мікрорайону та міста, а отже, всі секції, гуртки, що працюють на базі школи, відвідують не тільки учні нашого освітнього закладу, а й діти інших освітніх закладів міста. За це вдячні батьки   і, як результат, збільшується контингент наших учнів. Як видно на слайді, починаючи з 2014 року чисельність учнів збільшилась на 163 учня, а це близько22%.
За період 2016-2019 р.р.
– відремонтовано аварійний фасад,
– встановлено 76 вікон ( у корпусах№1, 2, у майстерні),
– відновлено паркан навколо закладу,
– відремонтований стадіон, встановлено універсальне поле (баскетбол, волейбол, футбол),
– відремонтовано м’яку покрівлю корпусу №2,
– побудовано автономну котельню,
– утеплено стіни корпусів №1, №2, майстерні.
– відремонтовано 1 туалет.
– у приміщеннях закладу налагоджено температурний режим, що відповідає санітарним нормам.
У 2020 році
– Продовжуються заходи по забезпеченню енергоефективності закладу,
– утеплено покрівлю корпусу №1,
– на задоволення потреб закладу отримано за бюджетні кошти (з розрахунку 250 грн. на одного учня): дидактичні, господарчі, канцелярські вироби, спортивний інвентар,
– працівники закладу мають можливість безкоштовного оздоровлення та відпочинку.
Проблеми, що залишились на 2020-2021 р.р. :
– Благоустрій шкільного подвір’я та ремонт паркану після завершення будівництва автономної котельні і проведення через територію шкільного подвір’я нової теплотраси для підключення будинків мікрорайону до котельні, що розташована на вулиці Янгеля;
– капітальний ремонт аварійної системи теплопостачання закладу,
– ремонт туалетів,
– ремонт внутрішніх приміщень закладу ( рекреацій, їдальні, спортивних залів),
 – ремонт покрівлі та внутрішніх приміщень майстерні,
– освітлення території закладу.
               Тема виховної роботи, над якою працювала школа –  « Педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості.» Пріоритетним напрямком діяльності закладу, як експериментального закладу всеукраїнського рівня, залишається тема , направлена на  розвиток творчого потенціалу  особистості , розвиток задатків кожного учня, розвиток патріотичного духу дітей, здорового способу життя в різних формах виховної роботи.
     Виховний процес у школі здійснювався заступником директора з НВР , педагогом – організатором, психологом, класними керівниками та вчителями – предметниками. Річний план створений з урахуванням мети та завдань педагогіки, життєтворчості, і складається з розділів:
– національно– патріотичне виховання;
– громадянське виховання;
– моральне виховання;
– формування здорового способу життя;
– екологічне виховання;
– родинне виховання;
– превентивне виховання;
– профорієнтаційна робота.
Цілеспрямовано використовується шкільний компонент навчальних планів.
Успіх виховного процесу залежить від взаємин між вчителем та учнем, які мають розвиватися на основі співробітництва й ділового партнерства. Учитель і учні – рівноправні суб‘єкти навчально – виховного процесу.
План роботи з дітьми СЖО було узгоджено з ССН, КМСД, КССМС, з планом наркопоста  ознайомлений педагогічний колектив.
Класні керівники працюють над упровадженням  програми МОНУ «Основні орієнтири виховання».
–  15 років школа займається благодійністю;

  • 12 років співпраці та допомоги ВІЛ – інфікованим дітям центру реабілітації « Оберіг»;
  • Допомога дітям –інвалідам дитячого будинку №90;
  • Щорічна допомога дітям-інвалідам нашої школи;
  • 2 роки поспіль школа бере участь у Всеукраїнській акції «Гуманне ставлення до тварин»;
  • 2 роки – участь у Всеукраїнській благодійній акції “Нарру Мяу для Мурчика”;
  • 2 роки поспіль школа надає допомогу безпритульним тваринам притулків «Пегас» та «Друг»;
  • в цьому році учні та батьки школи брали участь у благодійній акції до всесвітнього Дня інваліда. Провівши благодійну ярмарку поробок власними руками, була надана фінансова допомога дітям – інвалідам нашої школи та онкохворим.

У патріотичному напрямку самоврядування працює  таким чином :
Щорічно, в школі проходять Вечори Пам’яті з покладанням квітів та проведенням мітингів біля пам’ятних дошок наших випускників, що загинули, захищаючи незалежність країни – Ростислава Нікітіна та Дмитра Петрушенка.
Щорічно ми запрошуємо  афганців, чорнобильців, бійців АТО, дітей війни. з якими проводимо прес-конференції, круглі столи, святкові концерти.
До дня миру в школі щорічно проходить святковий флешмоб «Голуб миру».
       Одним з основних моментів у формуванні мотивації дитини на свідоме ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточення є усвідомлення ситуації успіху в питаннях фізичного й морального вдосконалення. Створення ситуації успіху як на уроці, так і в позаурочній діяльності – основне кредо педагогів нашої школи.
Особливу увагу адміністрація школи  приділяє створенню раціонального розкладу навчальних занять, де враховується складність предметів і перевантаження динамічного або статичного компонентів під час занять.
        При організації харчування у школі приділяється  увага організації дієтичного харчування для дітей та працівників закладу, які цього потребують за станом здоров’я. З метою забезпечення охорони життя та здоров’я, надання необхідної медичної допомоги, організації дієвого моніторингу стану здоров’я дітей, пропаганди здорового способу життя в навчальному закладі працює медична сестра. Важливим компонентом у системі виховної роботи закладу є діяльність психологічної служби школи.
       Залучення дітей до здорового способу  життя відбувається  через навчальний курс «Основи здоров’я», який викладають досвідчені педагоги Деркачова Г.Ю. та Поліщук Н.І.
       Звичайно ж єдиної  унікальної технології  здоров’я немає. І лише комплексний підхід до навчання дітей у школі  зможе  сповна реалізувати завдання щодо формування доров’я.

  • Уроки „ Основи здоров’я” (1-9 кл.)
  • Вчителями фізичної культури проведено тестування учнів з метою динамічного спостереження за рівнем фізичної підготовки учнів, корекції фізичного навантаження на уроках, вчителями фізичного виховання  проводиться індивідуальна робота з дітьми з послабленим здоров’ям, для учнів 1 -10 класів відкрито спецгрупи.

– заняття у спортивних секціях, гуртках (футбол, баскетбол, волейбол, «тхеквондо», карате, кульова стрільба, бадмінтон, черлідінг, танцювальні, хіп – хоп);
– валеопаузи на кожному уроці;
        Введено в початкових класах  ранкової  гімнастики та динамічні перерви, проводяться Дні фізичної культури, здоров’я (змагання, спортивні ігри, конкурси малюнків, плакатів, рефератів з питань охорони та зміцнення здоров’я), День боротьби зі СНІДом (1 грудня ), Всесвітній День здоров’я (7 квітня). А вчителями – предметниками проводяться диктанти валеологічного змісту (1-11 кл.) Ведеться виховання валеологічної культури на уроках природничого циклу.
     Продовжується робота   з моніторингових досліджень стану здоров’я дітей, що надає можливість відстежити рівень захворюваності та надати необхідну консультативну допомогу, проводити профілактичні заходи. Заповнено паспорти здоров’я на кожного учня, класними керівниками ведуться листки здоров’я.
       Готуються виступи шкільних агітбригад для учнів школи. Учні готують виставку листівок та плакатів, проводять анкетування, тренінги, бесіди, конференції , засідання  круглих столів. У школу запрошуються представники МНС та патрульні служби, які беруть участь у класних годинах, проводять бесіди з використанням відеоматеріалів. Також проводиться перегляд вистав з техніки безпеки та правил дорожнього руху, де діти беруть безпосередньо участь у самій виставі.
  В школі постійно працює шкільний офіцер поліції Біловол В., який проводить цікаві інтерактивні зустрічі, теми яких відповідають віковим категоріям учнів, з якими він працює. Діти із задоволенням зустрічаються і працюють з ним.
      Обов’язковим є участь школи у різних фотоконкурсах,  конкурсах малюнків, де діти займають призові місця не тільки в районі, а й в місті та області. Щорічно готується агітбригада екологічного напрямку, в якій діти пропагують захист навколишнього середовища.
       Особлива робота проведена щодо попередження злочинності серед неповнолітніх  та формування здорового способу життя. У школі працює Рада профілактики, засідання якої відбувається 1 раз на два місяці з запрошенням представників різних служб.
На педрадах періодично заслуховується питання щодо стану профілактики правопорушень.
    Чергування  по школі здійснюється  згідно з графіком та до цієї роботи залучені члени учнівського шкільного парламенту.
         У школі діє учнівське самоврядування, яке представлено  шкільним парламентом. Президентом шкільного парламенту є учениця 11-А класу Затула Карина. Шкільний парламент складається з 7 палат. Кожна палата виконує свої функції: редактори відповідають за випуск шкільної газети «ВАУ». Лідери шкільного парламенту систематично відвідують засідання районної ради лідерів «НІКА». Цього року вдруге взяли участь у районному фестивалі «Лідер-фест», де лідери нашого шкільного парламенту представили свої  творчі здібності.
             Серед заходів позакласної виховної роботи  з основ наук слід відзначити проведення предметних тижнів . Згідно з річним планом школи   пройшли предметні тижні та  декади. 
Дуже цікавою була декада початкових класів «Веселковий дивосвіт». Кожного дня діти та вчителі одягалися в певний колір та виконували тематичні завдання. Згідно з планом предметної декади проведені були: конкурс на кращого читця, конкурс на кращий зошит, конкурс малюнків, цікаві відкриті уроки, спортивні змагання. Участь у заходах брали всі вчителі початкових класів. Треба відзначити, що цікавими заходами були насичені й предметні тижні кафедри природничих дисциплін, гуманітарних дисциплін. Це і відкриті уроки і позакласні заходи, конкурси. Вчителі іноземних мов підготували святковий концерт з віршами, піснями та театралізованими дійствами.
         Окрім названих заходів проводяться великі виховні заходи не тільки святкові, а й тематичні виховні. Наприклад такі, як вивчення українських народних традицій, конкретне вивчення поняття Український народний віночок, зі знань правил дорожнього руху « Моя мила Україна – ми твоя мала частина», «Збережемо первоцвіт», заходи, присвячені  дню народження Т.Шевченка, конкурси та інші. Взяли участь у конкурсі «Казкова зима у  моєму місті», що проходив  під егідою мера міста.
Слід назвати класних керівників та вчителів, учні яких мали перемоги в районі, місці, області: Калачова Г.О., Удовенко О.О., Горлова Н.П., Матушкіна О.К., Коваленко Л.В., Леонідова Ф.В., Пайос О.О., Лаварік Ю.В., Назаренко О.В., Махно О.В., Деркачова Г.Ю., Мазан Н.І., Пелюх Л.В., Деркачова В.В., Матюніна О.І., Карповська Л.М., Мирна О.В., Верхоланцева Л.В., Поліщук Н.І., Баранова Н.В., Науменко І.А., Соболенко В.Л.

Результативність участі учнів у позаурочній роботі протягом 2019-2020 н.р.

Конкурси
 
 
Всеук-раїнський рівеньОблас-ний рівеньМіський рівеньРайонний рівень
 
Конкурс малюнків «Слава захисниам України»   І, ІІ
Конкурс «Півгодинки на цікавинки»   І
Встановлення рекорду. Конкурс «Всеукраїнський урок доброти»Переможці   
Конкурс малюнків «Вони захищали Дніпро»   І, ІІ
Фестиваль лідерських талантів
«Лідер – Фест»
   І
Фестиваль «Пісні, народжені Революцією Гідності»  Переможці 
Міське свято «Зустрічі з героями АТО»  Переможці 
Конкурс літераторів «Собори наших душ».  ПереможціПереможці
Конкурс малюнків «Революція Гідності».   І, ІІ
Конкурс «Собори наших душ» (образотворче мистецтво)  ПереможціІ, ІІ, ІІІ
«Новорічна композиція»  ІІ, ІІІ 
«Конкурс малюнків «Україна єдина» до дня Соборності.   І
Конкурс «Відкрий для себе Україну».   І
Конкурс читців «О, слово рідне, хто без тебе я…»   ІІ
Конкурс малюнків «Афганістан. Сторінки історії».   І
Всеукраїнський конкурс дитячого малюнку «Зоологічна галерея- 2020» ААбсолютні переможці, І , ІІ 
Фотоконкурс «Моя Україно»  І, ІІІ 
Природоохоронна трудова акція «Годівничка».
«Птах року»
УчасникиІ місцеАбсолютні переможці 

Всього учні школи брали участь у 18 конкурсах різних рівнів, де отримали 71 призове місце.