Психолог батькам

ТИПОВІ ВАРІАНТИ БАТЬКІВСЬКОЇ ПОВЕДІНКИ І ВІДНОСИН, ЩО СТИМУЛЮЮТЬ ПОЗИТИВНУ ПОВЕДІНКУ В ДІТЕЙ (ЗА Д. ЛЬЮІСОМ)

Соціально-психологічна служба технічного ліцею: Типові варіанти  батьківської поведінки і відносин, що стимулюють позитивну поведінку дітей (за  Д. Льюїсом)

1. Я відповідаю на всі запитання і реагую на висловлювання дитини.

2. Серйозні запитання і висловлювання дитини я сприймаю серйозно.

3. Я поставив стенд, на якому дитина може демонструвати свої роботи.

4.Я не лаю дитину за безлад в її кімнаті чи на столі, якщо це пов’язано з творчим заняттям, і робота ще не завершена.

5. Я виділив дитині кімнату (або частину кімнати) винятково для її занять.

6. Я показую дитині, що її люблять такою, якою вона є, а не за її до­сягнення.

7. Я доручаю дитині посильні домашні обов’язки.

8. Я допомагаю дитині будувати її власні плани і приймати рішення.

9. Я беру дитину в поїздки по цікавих місцях.

10. Я допомагаю дитині поліпшити результати її роботи.

11. Я допомагаю дитині нормально спілкуватися з дітьми різних соціальних і культурних прошарків.

12. Я встановлюю розумний поведінковий стандарт і стежу, щоб дитина його дотримувалася.

13. Я ніколи не кажу дитині, що вона гірша чи краща за інших дітей.

14. Я ніколи не караю дитину приниженням.

15. Я забезпечую дитину книжками і матеріалами для її улюблених занять.

16. Я привчаю дитину мислити самостійно.

17. Я регулярно читаю дитині.

18. Я привчаю дитину до читання з дитинства.

19. Я спонукаю дитину придумувати історії, фантазувати.

20. Я уважно ставлюся до індивідуальних потреб дитини.

21. Я знаходжу час щодня, щоб побути з дитиною наодинці.

22. Я заохочую участь дитини у плануванні сімейних справ і по­дорожей.

23. Я ніколи не дражню дитину.

24. Я хвалю дитину за вивчені вірші, оповідання, пісні.

25. Я вчу дитину вільно спілкуватися з дорослими будь-якого віку.

26. Я спонукаю дитину бачити проблеми і вирішувати їх.

27. Я не хвалю дитину безпредметно і нещиро.

28. Я чесний в оцінюванні своїх почуттів до дитини.

29. Не існує тем, які я зовсім виключаю для обговоренім з дитиною.