План заходів
щодо профілактики булінгу
на     2019 – 2020 навчальний рік
Затверджено
Наказ від 04.09.2019 №111а-од
             
 
№ п/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
 Діагностичний етап
1 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах   Вересень 2019р. Психолог школи
Дембіцька Н.Л.
2 Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:
–      спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;
–      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;
–      психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;
–      соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;
–      визначення рівня тривоги та депресії учнів.
Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж  навчального року Класні керівники, класоводи,
практичний психолог школи
Дембіцька Н.Л.
 
 Інформаційно-профілактичні заходи
1 Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції Батьки здобувачів освіти Вересень 2019р. Директор школи
Світлична О.В.
2 Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » Методична кухня класних керівників Жовтень 2019р. Заступник директора з НВР
Назаренко О.В.
3 Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» Педагогічний колектив Жовтень2019р. Заступник директора з НВР
Назаренко О.В.
4 Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» 1 – 11 Упродовж навчального  року Психолог школи
Дембіцька Н.Л.
5 Контроль стану попередження випадків  булінгу Нарада при директорі Квітень 2020р. Директор школи
Світлична О.В..
6 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» Педагогічний колектив Березень 2020р. Психолог школи
Дембіцька Н.Л.
7 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Педагогічний колектив Упродовж року Заступник директора
 з НВР   Назаренко О.В. 
 
 
 
8 Фестиваль соціальної реклами «Булінгу Ні!»
 
7-11 класи Квітень 2020р. Класні керівники, вихователі
9 Спільні заходи з протидії та профілактики булінгу в дитячому середовищі з
-          Інспектором відділу зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції в  Дніпропетровській області Біловолом В.С.;
-          із старшим інспектором  сектору ювінальної превенції Чечелівського ВП ДВП УНП в Дніпропетровській області
Потьомкою В.А.;
-          співробітником УС СД Чечелівського району Базановою М.О.
-          співробітником ЦСС СДМ Панасенко О.В.
 
1-11 класи Протягом навчального  року Заступник директора з НВР Назаренко О.В.,
вчитель правознавства
Ольшанська Н.В.
                                                                Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1 Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків 1-4 Упродовж навчального  року Класоводи
2 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять 1-11 Упродовж навчального  року Класні керівники та класоводи
3 Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості
 
5 – 11 Упродовж навчального  року Заступник директора з НВР
Назаренко О.В.
4 Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» 9-11 Січень 2020р. Педагог-організатор
Лаварик Ю.В  , Пайос О.О.
5 Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії 1-11 Упродовж навчального  року Класоводи, учителі зарубіжної та української літератури, історії
6 Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» 1-11 10-14 грудня 2019р. Класні керівники та класоводи, учителі правознавства, практичний психолог школи
7 Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» 1-11 17-21 грудня 2019р. Класні керівники та класоводи,
 учителі-предметники
8 Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Сильні духом» 1-11 21-25 січня 2019р. Заступник директора з НВР
Назаренко О.В.
9 Проект «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібергбулінг» 5-8 Лютий – квітень 2020р. Педагог-організатор
Лаварик Ю.В  , Пайос О.О.
 
                                                                                                  Психологічний супровід
1 Діагностика стану психологічного клімату класу 1-11 Упродовж  навчального року Психолог школи
Дембіцька Н.Л.
 
2 Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час 1-11 Упродовж  навчального року Психолог школи
Дембіцька Н.Л.
3 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу 1-11 Упродовж навчального року Психолог школи
Дембіцька Н.Л.
4 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу 1-11  
 
Упродовж навчального року
Психолог школи
Дембіцька Н.Л.
 
 
Робота з батьками
1 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»
 
1-11 Упродовж навчального  року Класні керівники та класоводи
2 Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини 1-11 Упродовж навчального  року Психолог школи
Дембіцька Н.Л.
3 Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» За запитом Січень – Лютий
2020р.
Практичний психолог школи
Дембіцька Н.Л.,
Вчителі інформатики Мирна О.В.,
4 Інформаційна робота через інтернет-сторінки   Упродовж навчального  року Заступник директора з НВР
Назаренко О.В.
 
Процедура подання заяви про випадок булінгу (цькування) та порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)
 
Процедура подання заяви про випадок булінгу (цькування) та порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)
1.     Якщо педагог або інший працівник закладу освіти (інший учасник освітнього процесу) став свідком булінгу, він  інформує керівника закладу освіти у письмовій формі незалежно від того, поскаржилась йому жертва булінгу чи ні; або ж аналогічно після отримання звернення дитини.
2.     Учасником освітнього процесу (учні, вчителі, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява, де вказується інформація щодо джерела її отримання:
·        Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);
·        Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;
·        Достовірна інформація від інших осіб.
та часу:
·        Як довго триває;
·        Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер
 
 
 
 
3.     Відповідно до такої заяви керівник закладу освіти видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
4.     Наказом керівника закладу освіти по школі пишеться наказ про створення Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, психолога та соціального педагога школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.
5.     Розглянувши письмову заяву, керівник закладу освіти скликає засідання  комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.
6.     Комісія на протязі однієї доби проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відповідне рішення.
7.     За умови визнання Комісією результатів розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітньої установи на протязі однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію), Службу у справах дітей.
8.     Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.
9.     У разі не визнання Комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітньої установи рекомендує звернутись постраждалому (його представнику) із  заявою до  органів Національної поліції України.
10.                       За будь-якого рішення Комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників відповідного процесу.



  • Виклик поліції 102
  • Національна дитяча «Гаряча лінія» 116111
  • Національна «Гаряча лінія» із попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 116123
  • Національна «Гаряча лінія» з питань ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ 116000
  • Шкільний телефон довіри        050 362  36  89

16.12.2019

Наш Девіз: “ Школа – це місце радості для дітей, місце спокою для батьків, місце творчості для вчителя.”