09 грудня 2015 року було проведено педагогічне читання з теми: "Основи професійної етики у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського"

Продовжуючи
себе
у своїх вихованцях, ми творимо не тільки людину . Ми творимо самий час. Дух часу, взаємини між людьми - все це залежить від того, які ми з вами, від того, яка
школа, що їй народ довірив своє
майбутнє .
В.Сухомлинський
Обов'язковою передумовою
ефективності професійного мовлення вчителя є також володіння ним технікою
мовлення, що є не лише елементом культури педагогічної діяльності вчителя, а й передумовою позитивного сприйняття
вчителя учнями, батьками, колегами. Мовлення вчителя може по-різному впливати
на учнів. Значною мірою це залежить від його комунікативних якостей, зокрема, такого важливого показника, як виразність. Для виразного мовлення характерними є також
конкретність, безпосередність, здатність
викликати у слухачів візуальні картини,
яскраві бажання, відчуття і
співпереживання. Різні ситуації
педагогічного спілкування потребують використання відповідних типів мовленнєвої
виразності.

Рекомендації видатного педагога для вироблення цінних якостей
вчительського мовлення, педагогічної
культури не втратили свого значення й досі. Сьогодні,
коли школа переорієнтовується на вимоги ринкової побудови всіх сфер
соціального життя держави, найперше
змінилася роль вчителя як центральної фігури в організації навчально-виховного
процесу.

Школі потрібен учитель, який би виконував свою роботу
професійно. Є підстави говорити про тенденцію
до розшарування вчителів середніх шкіл за рівнем майстерності. З'являється так званий елітний учитель. Його характерні риси - професіоналізм, упевненість у собі, оптимістичне сприйняття
світу, заповзятість, творчість.
За аналогією з економічним чуттям такому вчителеві притаманне чуття
педагогічної реальності. Такий учитель поєднує
в собі вузьку спеціалізацію з широким світобаченням. Він готовий завжди опановувати нові форми, методи, технології навчання й виховання, що дає йому впевненість у завтрашньому
дні. Такий учитель утверджує оптимістичний
підхід до дійсності, стійкий у стресових
ситуаціях, сам соціалізується в умовах
кризи і допомагає соціалізуватися
учневі. Для нього характерною є висока професійна педагогічна етика, стверджував великий
педагог.
21.04.2018